Kapitel 2.

"Hi, I'm Liam". Han log mot henne. "Are you okay?" frågade han efter ett tag. Hon kom på sig själv att hon bara stått och stirrat på honom. "Oh my god I'm sorry, I'm Jennifer" sa hon och räckte fram sin hand. Han tog den och skakade. "This is your phone?" frågade han henne. "Yes, yes it is. I must've dropped in on my way in" sa hon och log mot honom. Självaste Liam Payne, Liam Payne från One Direction stod framför henne! "Prove it" sa han och gömde telefonen bakom ryggen. "How?" svarade Jennifer. "Hmm, what's your background?" sa han och log finurligt mot henne. Men gud, det var ju hans band. "Ehem, your band" sa hon och sänkte blicken. "So, you're a fan?" frågade han. "Ha, only like the biggest fan ever!" 'Sa jag precis detdär?' tänkte hon. 'Han måste tro jag är knäpp'. "Oh really? That's great!" sa han och log ett varmt leende. "Are you here for the concert tomorrow?" "Yeah, how did you know that?" "Well, you're here on a hotel the night before the concert, and you're a fan of One Direction. It's not that hard" sa han och blinkade med ena ögat mot henne. "Oh yeah, right" sa Jennifer. "Where are you from Jennifer?" "I'm from Sweden" "You came all the way from Sweden for a concert? Wow." "Yeah, I actually won the go1den ticket to get here" sa hon. "Really? Well congratulations!" "Haha thanks" "So you'll be at the concert on the 4th aswell?" "Yes" "That's great. I have to go now, but I'm looking forward to seeing you again." han gav henne telefonen och sen gick han därifrån mot sitt rum. 
 
'Hände detdär precis? Hade jag precis en konversation med Liam Payne?' Jennifer gick som i dvala tillbaka till sitt rum, stängde dörren bakom sig och ställde sig med ryggen mot den och bara tittade rakt fram. "Hittade du den?" frågade Emma innifrån vardagsrummet. Jennifer svarade inte. Hon hörde henne inte för hon spelade upp dsenaste minuterna om och om igen i sitt huvud. "JENNIFER!" Sannas skarpa stämma väckte henne ur hennes dagdrömmar och hon gick långsamt in i vardagsrummet. "Vad har hänt med dig? Det ser ut som om du sett ett spöke eller nått" sa Emma och tittade frågande på henne. "Nästan. Du kan aldrig gissa vem jag precis träffade nere i lobbyn." "Vem?" frågade hon och stoppade in ett chips i munnen. "Liam Payne." Emma satte nästan i halsen. "Du skojar med mig? Säg att du skojar med mig."Nej jag är fullt seriös. Det var han som hittade min telefon!" Emma hoppade upp ur soffan och både hon och Jennifer började hoppa runt och skrika ända tills Sanna gick emellan. "Nu får ni lugna ner er, klockan är nästan ett på natten." "Okej, du har rätt. Men Liam Payne!" Jennifer gick fram till sin syster, gav henne en godnattkram och började gå mot sitt rum. "Godnatt på er, imorgon gäller det!" 


Kommentarer
Fanny

jättebraa :D

2012-10-30 @ 09:31:14
Ida

Meeerrr

2012-10-30 @ 13:01:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

momentswithoutyou.blogg.se

Min blogg där jag skriver en FF om One Direction. Moments Without You. Tack för att du läser min blogg :)

RSS 2.0